2014. május 31., szombat

Autójavítás egy hájtek szervizben

Az autóbaleset óta újabb hawaii tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak. Többek között, mostanra már egészen biztosak vagyunk benne, hogy nincs Amerikában drágább hely Hawaiinál. A kocsi javítása ugyanis több, mint 4000 dollárba kerülne. Az autót egyébként ennél valamivel kevesebbért vettük, mostanra pedig már természetesen annál is jóval kevesebbet ér. Ez azonban nem is lenne olyan nagy gond, ha a biztosító kifizetné a javítást, de sajnos, mint azóta kiderült, a baleset okozójának nemfizetés miatt lejárt a biztosítása. Hogy ez a helyszínen miért nem derült ki a rendőr számára, az rejtély. Talán csak ennyire inkompetens, ami egy átlagos hawaiit tekintve, cseppet sem lenne meglepő, de az is lehet, hogy szimplán csak lusta volt leellenőrizni a rendőrautóban lévő számítógépen. A helyszínen azért tűnt úgy, hogy minden rendben van a Dodge papírjaival, mert Amerikában a biztosítók fél évre előre kiadják a biztosítási papírt, azonban elég csak havonta fizetni a díjat. Jelenleg nekünk is van biztosítási papírunk október végéig, pedig még csak júniusig van kifizetve. Ezért kellett volna a rendőrnek a számítógépén is leellenőriznie, hogy minden rendben van-e. Ez Amerika nagy részén ráadásul úgy működik, hogy a kocsik szélvédőjére fel van ragasztva egy vonalkód, amit a hivatalos szerv a spéci kütyüjével leolvas és máris mindent lát az autóról (regisztráció, biztosítás, műszaki). Természetesen ilyen rendszer nincs Hawaiin, ami nem először bizonyítja azt is, hogy a nagy drágaság ellenére minden bizonnyal ez a legelmaradottabb amerikai állam.
A lényeg, hogy az autót a saját költségünkön kellene megjavíttatni, amit nem fogunk megtenni, hiszen egyszerűen nem érné meg. Elég csúnyácska így, de azért működik. Az ablakmosó az egyetlen fontos dolog, ami tönkrement a baleset során, mivel a benyomódó fém elvágott egy műanyag csövet és elfolyt belőle a folyadék. A szerviz szerint ennek a javítása is belekerülne 300 dollárba, szerintük ugyanis mind a tartályt, mind a pumpát cserélni kellene, sőt a benyomódó fém miatt némi karosszéria munka is elkerülhetetlen. Megköszöntük a becslést és eljöttünk. Egyik ismerősünk javasolt egy vietnámi maszek szerelőt, oda vittük el a kocsit. Tipikus mindentudó maszek, ahogyan a táblája is jelzi, számára nincs akadály. Persze karosszéria munkát nem vállal, de nekünk csak az ablakmosó javítása volt fontos. Azt három perc alatt meg is oldotta kemény 20 dollárért. Nem mondom, ez is jó óradíj, de nem sajnáltam tőle, hiszen kiváló szakmunkát végzett: egy csavarhúzóval helyére feszítette a benyomódó fémet, a műanyagcső sérült részét levágta, majd a lökhárítót is visszakalapálta a helyére